Otok Ugljan - Šćah - Sv. Mihovil - 29.09.2024.

PDFIspis

ugljan-1

 

Pozivamo vas da nam se u nedjelju 29. rujna 2024. (novi termin) pridružite na izlet na otok Ugljan. Nakon uspona na najviši vrh otoka Šćah (288 mnv) nastavljamo novom stazom prema tvrđavi i istoimenom vrhu Sv. Mihovil (265 mnv).

 

S vrha Šćah se pruža prekrasan pogled na Kornate, Zadarsko otočje i Ravne Kotare. Vrh je kontrolna točka Hrvatske planinarske obilaznice (HPO, KT 16.1.). Metalni žig je na kamenu 2 m SZ od križa.

 

ugljan-2

 

Tvrđavu su sagradili Mlečani 1202. godine. Kako je trenutno u ruševnom stanju i nije sigurna za posjet (pogotovo u većim grupama), u tvrđavu nećemo ulaziti. U planu je rekonstrukcija tvrđave, pa ćemo razgledavanje iste ostaviti za neki drugi posjet Ugljanu.

 

Napomena: Izlet kondicijski nije zahtjevan (ukupni uspon cca 450 m), međutim, teren je zahtjevan i traži pojačanu pažnju i povremenu upotrebu ruku. Veći dio staze je izložen suncu.

 

Od izlaska na greben do vrha Šćah vodi oštri kamenjar na kojem je na nekoliko segmenata nužna upotreba ruku. Izlazak na vrh Šćah je opcionalan.

 

Staza podno vrha Plišivac ponovno postaje zahtjevnija s većim kamenim stepenicama (koje se uz malo spretnosti mogu svladati bez upotrebe ruku), međutim, sam izlazak na vrh, iako tehnički jednostavniji od izlaska na Šćah, također traži upotrebu ruku, a spust dalje prema tvrđavi također sadrži veće kamene stepenice. Ovaj dio staze nije moguće izbjeći.

 

Pogledajte kako nam je bilo na izviđanju 

 

Dinamički plan - Nedjelja, 29.09.2024.

 

05:45 Okupljanje u Šibenskoj

 

06:00 Polazak prema trajektnoj luci Zadar - Gaženica

S obzirom da smo vezani uz trajekt i da bus mora biti dosta ranije u luci, molim da do 6:00 svi budu u busu. Na putu do trajektne luke nećemo raditi pauze.

 

08:10 Dolazak u trajektnu luku

Pauza za kavu

 

08:45 Ukrcaj u bus

Pri ukrcaju na trajekt SVI moraju biti u busu, u protivnom neće moći ući na trajekt. Autobusi se na trajekt ukrcavaju prvi, pa moramo biti spremni čim krene ukrcaj.

 

09:30 Polazak trajekta za Preko

Trajekt vozi cca 25 minuta. Nakon izlaska iz trajekta nastavljamo busom do početne točke.

 

10:25 Dolazak busom do mjesnog groblja Lukoran - raskrižja za Turkije i početak ture

Nakon kraće šetnje asfaltnom cestom, dolazimo do mjesta Turkije, gdje nastavlja kraći makadam do stare težačke staze - lagana zemljana staza, konstantnog i blagog nagiba.

 

11:25 Izlazak na greben i dolazak do križanja Šćah - Sv. Mihovil

Dalje staza prema vrhu Šćah nastavlja po oštrom kamenjaru sa segmentima koji traže upotrebu ruku.

 

12:20 Dolazak na Šćah, fotografiranje, pauza pola sata

Ovisno o veličini grupe i broju drugih planinara, te vremenskim uvjetima, pauza će biti ili na vrhu ili podno vrha.

 

13:05 Silazak s vrha u povratak prema križanju

Spuštamo se jednako zahtjevnim terenom koji traži upotrebu ruku, a na nekoliko mjesta i otpenjavanje.

 

13:40 Povratak do križanja i nastavak stazom prema tvrđavi

Prvi dio staze je tehnički jednostavan, većinom ravan ili se spušta. Nakon toga počinje uspon, a podno vrha se nalazi tehnički zahtjevniji dio staze s većim kamenim stepenicama nakon kojih slijedi segment koji traži upotrebu ruku.

 

14:50 Dolazak na vrh Plišivac (229 mnv)

Nakon vrha nastavljamo spuštanje niz relativno strm kameni teren (moguća upotreba ruku ovisno o osobnoj spretnosti na takvom terenu) do početka zemljane staze.

 

Zemljana staza nas vodi jugozapadno od dva niža vrha, a zatim se strmom, ali tehnički nezahtjevnom stazom (zemljana staza s kamenim stepenicama) uspinjemo do prijevoja kako bismo tvrđavi pristupili sa sjeveroistočne strane. Zadnji dio uspona prema tvrđavi je također po kamenitom terenu koji je ipak tehnički jednostavniji nego na prvu izgleda. Tek zadnji dio pred samom tvrđavom traži upotrebu ruku.

 

16:20 Dolazak na tvrđavu Sv. Mihovila

Tvrđava nije prikladna za sigurno razgledanje (postoji mogućnost i da su već započeti radovi na sanaciji i rekonstrukciji), te radimo kraću pauzu za okrepu i odmor podno tvrđave.

 

16:40 Početak spusta prema Preku

Početak staze je popločana kamena staza s koje, nakon kraćeg segmenta asfaltnom cestom, krećemo makadamskim putem kroz maslinike prema Preku. Staza je nezahtjevna i idealna za „opuštanje” nakon ture, od uspona nam preostaje jedino još jedan kraći uspon s manje od 50 metara visinske razlike.

 

18:25 Dolazak u Preko, slobodno vrijeme

Večera ili piće u vlastitom aranžmanu (veći broj restorana, konoba i pizerija), a ukoliko linija Preko - Škojić bude vozila, moguće je u vlastitom aranžmanu posjetiti i Škojić (Galevac), te razgledati tamošnji samostan.

 

19:25 Okupljanje u trajektnoj luci, ukrcaj u bus

Kao i kod polaska, prije ukrcaja na trajekt SVI moraju biti u busu. Autobusi se na trajekt ukrcavaju prvi, pa moramo biti spremni čim krene ukrcaj.

 

20:10 Polazak trajekta za Zadar

Trajekt vozi 25 minuta. Nakon iskrcaja s trajekta krećemo direktno za Split bez zaustavljanja i pauza.

 

22:30 Očekivani dolazak u Split

 

 

Prijave za izlet: u prostorijama Društva, Sinovčićeva 2, utorkom i srijedom od 17 do 21 sat te četvrtkom od 10 do 14 sati ili na e-mail: Ova e-mail adresa je zaštićena od spam robota, nije vidljiva ako ste isključili JavaScript

Prijevoz: autobus

Prehrana: prehrana je u vlastitom aranžmanu

Težina ture: (K1-T2) (450 m uspona)

Potrebna oprema: izletnička - prilagođena vremenskoj prognozi, baterijska lampa, planinarska iskaznica, hrana i piće, zaštita od sunca (šešir, krema), rukavice (zbog oštrih stijena, opcionalno)

Informacije: u prostorijama društva, na tel. 021/394-365

Vodiči: Marko Bilić (mob. 095/8050-394)

 

Prednost kod popune autobusa imaju ranije prijavljeni s cjelovitom uplatom izleta. U slučaju odustajanja, uplaćeni novac se vraća jedino uz pronađenu zamjenu.


Prisutni na izletu sudjeluju na vlastitu odgovornost i dužni su pridržavati se uputa vodiča. Vodič zadržava pravo izmjena i dopuna u programu izleta ovisno o okolnostima.

 


Kondicijska zahtjevnost:

K1 - lagano (visinska razlika manja od 500 m)
K2 - srednje teško (visinska razlika od 500 do 1000 m)
K3 - teško (visinska razlika od 1000 do 1300 m)
K4 - vrlo teško (visinska razlika veća od 1300 m)

 

Tehnička zahtjevnost :
T1 - nezahtjevno (bez upotrebe ruku i pomagala)
T2 - srednje zahtjevno (povremena upotreba ruku za lagano penjanje)
T3 - zahtjevno (povremeno penjanje uz upotrebu ruku i pomagala - via ferrata, a zimi povremena upotreba dereza i cepina)
T4 - vrlo zahtjevno (duže i zahtjevnije dionice osiguranih putova, a zimi konstantna upotreba dereza i cepina)