Kanjonom Cetine ili Mačetom kroz kanjon Cetine

macetom-kroz-kanjon-cetine-01

U nedjelju 2. srpnja 2023. održan je izlet Kanjonom Cetine kojeg smo prozvali "Mačetom kroz kanjon Cetine".

Za izlet je odabran dio puta 607 (KRUŽNA STAZA KANJON) uz kanjon Cetine od Dobre vode do zaseoka Kovačići. Iako je put uredno zaveden u HPS-u, markacije su na većem dijelu uništene (prebojane crnom bojom). Na izviđanju krajem svibnja snimali smo trag i čistili stazu da bi se izlet mogao održati.

macetom-kroz-kanjon-cetine-02

Iz Splita se u 8 sati autobusom krenulo prema Omišu i jutarnjoj kavi gdje su nam se pridružili i ostali izletnici. Nakon kave 36 Mosoraša kreće prema polazištu kod Dobre vode.

Početak staze od Dobre vode ponovo je bio zarastao pa je Bruno kao "predvodič" na čelu mačetom čistio stazu dok sam ja iza njega škarama sjeckala ostatke, a Marko pazio na kraj kolone. Nakon kratkog uspona kreće spust u kanjon. Subotnja kiša namočila je stazu koja je ovaj puta bila dosta klizava pa se do kanjona oprezno spuštalo.

macetom-kroz-kanjon-cetine-03

Dolaskom u kanjon ubrzo stižemo do prikladnog mjesta za kupanje gdje se hrabri odmah bacaju u Cetinu, a dio se polako aklimatizirao na hladnu vodu rijeke.

Nakon pauze za kupanje nastavljamo stazom uz Cetinu zaštićeni od sunca krošnjama stabala, ali uz veliku sparinu. Nastavak staze prati kanjon rijeke te je većinom ravna uz dijelove gdje se moraju zaobići velike stijene koje se pružaju do vode te se pri zaobilasku pri penjanju trebalo koristiti i rukama. Stazu pratimo po tragu od izviđanja jer su na ovom dijelu markacije većinom uništene.

macetom-kroz-kanjon-cetine-04

macetom-kroz-kanjon-cetine-05

macetom-kroz-kanjon-cetine-06

Nakon tako ugodne staze stižemo do dijela koji je potpuno obrastao u visoku paprat. Staza koju smo očistili prije mjesec ipo uopće se nije nazirala, a paprat koja je bila do ramena sada je bila iznad glava. Jedini pokazatelj da smo na pravom putu bio je trag od izviđanja kojeg smo pratili. Probijali smo se mlaćenjem, sječom i gaženjem. Usred polja paprati više nismo mogli razaznati kuda smo mi to uspjeli proći na izviđanju i tek nakon nekoliko pokušaja probili smo pravi put do kraja polja paprati i nastavka staze. Nakon polja paprati kratko smo išli relativno čistom stazom dok nismo stigli do područja kopriva i kupina gdje je Bruno opet štapom mlatio i čistio.

macetom-kroz-kanjon-cetine-07

macetom-kroz-kanjon-cetine-08

macetom-kroz-kanjon-cetine-09

macetom-kroz-kanjon-cetine-10

Slijedio je uspon iz kanjona gdje prolazimo pored pritoka Cetine sa sedrenim bazenima i slapom. Staza je ovim dijelom prohodna pa je Brunu prepušteno začelje da se odmori. Iznad slapa trebalo je pregaziti kroz plitku vodu da bi se nastavilo uzbrdo stazom. Nastavljamo uspon do kućice i većih bazena gdje se kratko odmaramo.

macetom-kroz-kanjon-cetine-11

macetom-kroz-kanjon-cetine-12

macetom-kroz-kanjon-cetine-13

Kraj uspona išao je markiranom čistom stazom do ceste u Kovačićima.

U Omišu (i Podstrani) ostavljamo dio Mosoraša i vraćamo se u Split magistralom uz uobičajenu ljetnu gužvu.