Ljetna Škola Alpinizma

Ljubitelji alpinizma,
s radom je počela još jedna ljetna škola alpinizma u izdanju AO HPD Mosor.

Nakon odrađenog izleta na Mosor prošlog vikenda i razgovora sa svim kandidatima nas šestoro nastavlja ovu alpinističku avanturu.

Prvo predavanje se održalo u prostorijama HPD Mosor, gdje nam je voditeljica Ana predstavila plan i program školovanja. Potom smo odslušali predavanje o osnovama Alpinizma koje je održala Tea, koja je došla čak iz Zagreba kako bi održala ovo predavanje i pružila podršku novim polaznicima.

Nakon odslušanog predavanja, smo pogledali izvrstan dokumentarni film iz 1973 godine o Prvoj splitskoj Alpinističkoj ekspediciji na SPITZBERGEN u kojem smo čuli nekoliko odličnih definicija o samom alpinizmu, kao što su: "Alpinizam je simfonija čovjeka i planine"... "Nekoliko koraka od vrha si bliže dnu, nego vrhu"... te uvidjeli koliko je strasti, ljubavi i muke potrebno za osvojiti neistražene vrhove.

Nakon završenog filma svi kandidati su zadužili opremu koju će koristiti tijekom školovanja. Zatim smo svi zajedno otišli na pivo i tako zaključili prvi dan školovanja!

Subota 21.09.2019.

Ustali smo rano ujutro te krenuli prema kanjonu Čikole. Svi polaznici i instruktori su se sastali u Drnišu u kafiću "Sport Caffe", uz kavu dogovorili plan i program za predstojeći dan te krenuli u prvi izazov. Po dolasku na parking na platou pored kanjona uzimamo svu potrebnu opremu iz auta i krećemo put penjališta. Oko 09:00 stižemo na penjalište i smještamo se u oskudnu hladovinu malenog stabalca gdje nam naši vrijedni instruktori daju iscrpne informacije o opremi i njenom korištenju. Usljedilo je ponavljanje čvorova i pristup samom smijeru u stijeni nakon čega nam naši strpljivi instruktori demonstriraju kako penjanje tako i osiguravanje partnera i komunikaciju u stijeni.

Nakon dobre demonstracije dosao je red i na nas da penjemo i osiguravamo a sve pod budnim okom nasih instruktora. I tako korak po korak vratimo se u hladovinu,iz ruksaka se vadi marenda i voda za koju se nas Jure pobrinuo da bude hladna cijeli dan-hvala mu na tome jer zbilja je bilo jako vruće.

alpinisticka-skola-01

alpinisticka-skola-02

alpinisticka-skola-03

Nakon kratkog predaha opet kreće demonstracija, ovoga puta se radilo na tlu uz detaljan opis postupka prevezivanja. Kad smo se svi više puta izmjenili u privezivanju kako na tlu tako i u stijeni a obzirom da je dan bio na izmaku odlucili smo krenuti prema platou ka autima. Skupljamo opremu i zadnja lekcija za taj dan slaganje(motanje)penjačkog užeta.

Upućujemo se prema autima i dogovaramo Za Nedjeljnu nastavu koja se odrzaje na Mosoru nakon čega odlazimo doma.

Nedjelja 22.09.2019.

08:00h okupljanje na parkingu u Sitnom Gornjem i potom odlazak do doma Umberto Girometta gdje smo u svježini Mosorskog jutra uživali u čaju i kavi. Odlazimo do obližnjeg penjališta "Istarska glavica" i ponavljamo čvorove koje ćemo koristiti taj dan, nakon čega nam Maša demonstrira Dulferov način spuštanja niz uže što je bilo vrlo uzbudljivo iskustvo.

alpinisticka-skola-04

alpinisticka-skola-05

alpinisticka-skola-06

Kada smo odradili Dulfera bio je red za absajl na vec pripremljenim linijama od strane instruktora. Kako smo se spuštali tako smo odlazili do druge postavljene linije do Josipa koji nam je obajasnio sistem prusiciranja kojeg smo odmah i isprobali pa tako nekoliko krugova absajl dolje i prusiciranjem gore. Zatim smo odradili absajl u dvije dužine i malo pomalo Nedjeljnoj nastavi se primakao kraj, ostalo je samo da pokupimo i uredno slozimo svu opremu.

U kasnim popodnevnim satima smo ponovno na domu i uz domaće delicije raspravljamo o danu iza nas. Osvjezeni krećemo prema autima s osmjehom na licima i predivnom panoramom ispred sebe dogovaramo se za iduću nastavu.