Drugi vikend alpinističke škole

photo 20Drugi je vikend ljetne alpinističke škole, napokon je došao i taj dan - penjanje prvih dužinaca.

Rano ujutro krećemo iz Splita i okupljamo se u Bastu u kafiću Niper (nije reklama vec dogovorna točka) i jutarnjom kavicom razbuđujemo misli. Asistenti pokazuju i komentiraju nekakve papire sa hrpom čudnih znakova, a što li je drugo nego skice smjerova. Gledamo i mi.. mozak još u standby modu, a s obzirom na rano jutro i i iskustvo, kao da dijete prvi put vidi slova i pokušava povezati o čemu se radi, ali polako ima vremena za sve, tek smo krenuli...

Nakon kratkog dogovora, povorka kreće na odredište prema smjerovima „Izvorski duh“ i „Radoznali muflon“. Putem do vježbalista/penjališta pod „strmim“ okom prate nas biokovski Sveti Ilija i njegov prijatelj Veliki Šibenik, pri čemu zabrinutim pogledom odmjeravamo visine i tražimo smjerove koje ćemo penjati.

photo 13

Po dolasku, podijelili smo se u dvije grupe, jednu za penjanje, a drugu za abseil i prusiciranje. U planu je i grupa za gradelanje, ali o tome nešto kasnije.
Bocko, Ante i Josip pripremaju konope za abseil. Prisjećamo se čvorova, radimo prsni navez, gradivo se polako, ali sigurno gomila... Nakon uvoda i demonstracije  „brzinski“ odrađujemo abseil i, ne baš toliko jednostavno, prusiciranje jer čovika baca u stranu, ko u nedjelju ujutro nakon subotnjeg izlaska, a sve kako bismo što prije mogli u smjer.

photo 1

Josip i ja dolazimo pod Izvorski duh i vidimo da ekipa još penje (ipak su to dužinci), što nam je došlo  kao naručeno jer vrijeme je za marendu- Tako da se bolje upoznajemo (provjerava se koliko dobro znam osiguravat), bacamo ćakulu i naravno raspravljamo tko koga zna dok nismo nabrojili barem 70-ak zajedničkih ljudi te na kraju dogovaramo ono najbitnije - penjačku komunikaciju.

photo 2

Vrijeme je bilo burno, ali sunčano pa je pod južnom stranom Biokova bilo toplo, ko stvoreno za guštanje i ispijanje kavice. Sunčanu idilu prekida  signal da je prethodna naveza u drugoj dužini i da krećemo s penjanjem.

photo 3

Josip, kao iskusniji, kreće prvi, a s obzirom na moje skromno penjačko iskustvo mogu vam reć da mi nije uopće teško paloJ  Početak nije gusto zaspitan pa se malo i improvizira, rade se međusidrišta, postavljaju zamke i gurtne u pješčane satove.. uživamo i zezamo se, ma ludnica.

photo 11

Nakon 40-ak minuta, vrijeme pokazuje svoje zube, nestalo je sunca, navukli su se oblaci, a o vjetru da ne pišem. Srećom, pa sam takve uvjete dočekao spreman - u base layer-u naravno, smrza sam se ko ..... kocka leda.

photo 4

Požurujemo koliko god možemo: „Skini osiguranje -  vuci konop – penji!“ Mislim si, ma di ću penjat, stani da se obučem i rasmrsim ovu opremu na sidrištu, nakon čega šprintam uzbrdo da se malo ugrijem.

Putem kupim opremu naravno, jedna gurtna, druga gurtna, zamke, ukapčanja, svih boja i oblika na meni. Da me netko u gradu vidi kako sam to naslaga pomislio bi da sam iz cirkusa izaša! Pojas polagano spada pod težinom opreme, ali nema stajanja samo se ide naprijed...

Po dolasku na vrh čujemo neko čudno glasanje, mislimo se šta je sad, pomislio bi čovik da je obični muflon, ali nije nego „radoznali“ i to tko drugi nego naš vjerni voditelj Bocko i nosi radosnu vijest da su gradela u akciji.

photo 12

Spuštamo se prema dolini i pridružujemo veseloj ekipi, a naši vrijedni članovi Paško i Toni, na koje je spala najvažnija odgovornost, neumorno gradelaju uz naravno neizostavnu podršku vjernih i gladnih promatrača, a kad među prvima ispenješ i još kažeš da si domaćin sudbina i ne može biti drukčija.
Ostali smo do kasnih noćnih sati, a da nije bilo Lea koji je u naletu inspiracije u svojim pričama slučajna imena zamijenio onim stvarnima možda bi još malo duže ostali J
Dogovor je pao da u nedjelju idemo u Brela tako da neki ostaju kampirati. Ostatak se uputio u pravacu Splita, što se na kraju pokazalo dobrim jer smo zbog vremenskih uvjeta dobili upute da ne dolazimo. Ipak, sve to nas nije spriječilo da preostale vježbe i poneki smjer odradimo na Marjanu.

photo 5

Iako je škola praktički tek počela, dinamike i akcije ne nedostaje, tako da smo proveli super zanimljiv vikend i željno iščekujemo nove izazove.