Omiš sa četiri strane

treçi odlomak 1 malaU samo 10 dana vidjeh Omiš sa četiri strane. Svaki od tih pogleda na svoju je bandu poseban. Taj grad koji je smješten na ušću rijeke Cetine uvijek mi je bio lijep i izgledao kao zasjeda gusara. No ono nama važnije, sa svih je strana osim one morske omeđen sa stijenama.

Na lijevoj strani su gledano od mora po redu prepreke Stomorica, Crvena stina, Babnjača, Komornjak. Zaleđe čuva močni Ilinac, a sa desne strane diže se Omiška Dinara koja se blješti od spitova u sportskim smjerovima.

Za početak da se rješimo najmanje važnog za izvještaj, ali ne i manje važnog za penjače, priče sa desne strane iz sportića.

Nakon toga upadamo 27.9. Verdana J.M. i ja u Ilinac. Projekt da ispenjemo Secret of Cetina, 6b+,300m, počeo je nimalo vedro tog dana.

prvi odlomak 1

Vedrana je bila umorna, a ja malko demoralizirana opisima drugih o veoma tvrdim 6b+-ovima. I tako parkirasmo autić ispod Zakučca i ubrzo nalazimo smjer.

prvi odlomak

Ipsenjavamo prvu dužinu i ja ulazim u prvi 6b+. Lijepo se navlačim i poslje drljim i mrljim po ostatku dužine. Sva iscrpljena dolazim do sidrišta i čudim se sama sebi i kako. Zaključujemo uzajamnom odlukom da danas nismo za to i absajlamo dolje. Ipak tribalo se spustit da na kavi ispratimo Ivanu P. na njenom povratku iz Dubrovnika za Zagreb.

prvi odlomak 2

23.9. gledali smo Josip G. i ja noćni Omiš s Komornjaka. Do tamo smo došli po Vikinom smjeru, IV,130m. Par sati ranije sjedim doma i razmišljam šta ću sa sobom. Iznenada šaljem poruku Josipu  jeli je slobodan popodne i bi li se nakon posla sa mnom zaletio u koji dugi. Nakon potvrdnog odgovora, ubrzo nalazim na internetu nešto lakše kroz šta ćemo mi elegantno protrčati a ipak da se napenjemo. Auto ostavljamo u Naklicama i za po ure smo se strčali do ulaza u smjer. Nalazimo ga dovoljno lako.

drugi odlomak 1

Ulazim u prvi stup i penjem do sidrišta. Ne poklapa se baš sa skicom ali tu negdje blizu smo. Idem u prečku lijevo i ulazim u područje skice. Prolazim par scary trenutaka po nekoj krušljivoj glonđi i eto me u drvetu. Josip dolazi i pušta mene naprijed u treću dužinu. Po meni ona je ključna, na početku je lijepi mali previs s puno hvatišta, pa položena ploča bez ičega i dolazim na jedini dio sji se nije osušia. Naime jučer je padala kiša, a bura koja fino dere cili dan osušila je sve, osim onih 2 metra stijene u koje moram zagazit. Malo tu stojim i idem lijevo desno, stajem u mokro i brzo skačem na suho i eto već je tu sidrište na drvo.

drugi odlomak 2

Mrači se a s mrakom stiže i Josip. Vadi svjetiljku iz ruksaka i shvaća da ju nemože pričvrstit za kacigu. Uskoro dobiva rog (slika sve objašnjava) i s svjetiljkom obasjava izlaz iz smjera i izlazi van. Ubrzo smo na markiranom putu i još brže u Naklicama, a brzinom svjetla na pivi.

drugi odlomak

drugi odlomak 3

Uvijek kad sam penjala u Komornjaku, pogled mi je bježao preko na susjednu stinu, Babnjaču. Konačno 1.10. Bocko i ja odlazimo penjat u tu stinu. Pijemo kavu i hladno nam je. Smjer Gore!, V/III-IV, 150m baš je na suncu pa se veselimo da ćemo se zagrijat. Auto ostavljamo kod ulaza za kamp Lisičina i penjemo se stazom.

treçi odlomak 1

Za smjerove potrebno je prijeći potok, što sada nije problem jer ga sad nema. Problem je što je sve obraslo pa na ulaz smjera dolazimo cili istrgani i ko da režemo žile već godinama. Bocko penje prvu dužinu u gojzama i ubrzo je na sidrištu. Ja oblačim penjačice i marljivo izbijam njegovih 3 klina i krećem dalje.

treçi odlomak

Dolazim u dosta krušljivi dio, no nakon što sam našla stari klin nije me više strah. Povlačim se preko blagog previsa i eto me u stablu na sidrištu. Nakon toga Bocko po slici pokušava ići ravno gore no ne uspijeva. Nalazi klin desno i zaključuje da je smjer desno . Premještam sidrište i Bocko nastavlja do vrha.

treçi odlomak 3

Zabio je miljon klinova, od kojih je jedan lipi plavi ostao. Šmrc! Eh! Na vrhu smo. Komentiramo kako se skica ne podudara sa slikom, a niti jedno ni drugo s onim što smo upravo popeli. Ko će ga znat. Šećemo grebenom u smjeru sjevera i nalazimo prolaz na desno pa se na divljaka spuštamo i nakon kraćeg absajla uključujemo natrag na stari put Naklice-Omiš. Još malo spusta i eto nas kod auta. Lagano na pivicu i popodne smo u kućama.

Kontam da moram u Omišu naručit onu stinu na vodi kako bi penjala i gledala Omiš i s te strane. Vidimo se uskoro, s neke Omiške strane.